کد مطلب:150318 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:151

چگونه فرهنگ معاویه ای می میرد
السلام علیك یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائك. علیك منی سلام الله ابدا ما بقیت الله و بقی اللیل و النهار و لا جعله الله آخر العهد منی لزیارتكم.

شهادت «تابلوی تمام نمای ایثار» را آنگاه كه اسلام برای بقاء خود جز با خونی كه باید ایثار شود، نمی ماند به همه ی عزیزان تبریك و تسلیت عرض می نمایم. بحمدالله هم شما از حادثه كربلا و وقایع تاریخی مسئله مطلع هستید، خوب است كه من و شما روی این موضوع كه «چرا كربلا به این شكل واقع شد؟» دقت و فكر كنیم این ارزش را دارد كه وقت بگذاریم و بفهمیم حضرت اباعبدالله علیه السلام در تلاش خود چه چیزی را برای ما گذاشت، تا ما از این به بعد بتوانیم از آن خوب استفاده كنیم. فرهنگی كه در مقابل فرهنگ حسین علیه السلام ایستاد فرهنگ بسیار پیچیده است. اگر خواستید امام حسین علیه السلام را بشناسید تا بفهمید كه حسین علیه السلام در مقابل این فرهنگ چگونه قهرمانی كرده است، اگر میان دو نفر درگیری به وجود آید و یكی، دیگری را بزند. می گوییم آن یكی خیلی پهلوان است كه دیگری را با قدرت بدنی اش مغلوب خود


كرده است. حالا به فرهنگ معاویه ای و چهل سال حكومت معاویه نظری بیندازید، قهرمانی حسین علیه السلام را هنگامی متوجه می شوید كه بفهمید معاویه چه كار كرده است.

انشاء الله نور حسین علیه السلام آن بصیرتی را كه ما شدیدا به آن نیازمندیم به ما عنایت كند تا همواره حسینی باقی بمانیم، نه یزیدی، نه عبدالله به زبیری و نه عبدالله بن عمری. انسان مقدس مآبی همچون عبدالله بن عمر خطرناك است، انقلابی نادانی همچون عبدالله بن زبیر نیز خطرناك است و آدم لاابالی هم مثل یزید خطرناك است. آری همیشه و در همه شرایطی كه روح اسلام از میان جامعه برود سه گروه فكری به صحنه می آید، به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) «مقدسان احمق» و «سیاسیون خود فروخته» و لا «ابالی های فاسد» با انواع تئوری ها، باقی می مانند و حالا خود شما قضاوت خواهید كرد كه در این شرایط، حسینی ماندن چقدر سخت است.